Geschiedenis

In 1977 begonnen de Westfriese Vrije School 'Parcival' (met een kleutergroep) en peuterspeelzaal ‘De Poort’ in een houten barak aan de Draafsingel in Hoorn.

Elk jaar groeide de school verder. In 1983 werd de grondsteen voor ons huidige schoolgebouw gelegd. Twee jaar later was de pioniersfase afgerond. Westfriese Vrijeschool Parcival was uitgegroeid tot en met klas 7.

Nu telt onze basisschool ongeveer 230 leerlingen, verdeeld over drie kleuterklassen en zes lagere schoolklassen. De school heeft een regiofunctie. De populatie komt uit Hoorn en omliggende gemeenten.

• 31% van onze leerlingen komt uit de Kersenboogerd.

• 44% uit de gemeente Hoorn
  • 25% buiten de gemeente Hoorn (Avenhorn, Berkhout, Bobeldijk, Boven-karspel, Enkhuizen, Hoogkarspel, Lutjebroek, Midden-Beemster,Obdam, Oosterblokker, Oosthuizen, Oudendijk, Sijbekarspel, Venhuizen, Wijde Wormer, Wognum).